Sunday, August 16, 2009

Kolam HM Eco Resort

Salam Siakap buat pembaca semua. Minggu ini Salam Siakap akan membawa anda ke sebuah kolam yang di beri nama HM Eco Resort. Kolam ini terletak di Pinggiran Putra berhampiran PICC Putrajaya. Suasana kolam ini begitu menarik dan indah. Ianya dilengkapi dengan restoran, surau yang selesa untuk solat dan macam-macam lagi. Kolam ikan air tawar ini menghidangkan spesis ikan seperti Tongsan, Rohu, Jelawat, Patin dan beberapa spesis ikan air tawar lagi. Kolam ini di buka 24 jam sehari. Ada pakej menarik menanti pemancing setiap hari Ahad.


Ini adalah sebahagian pemandangan di kolam HM Eco Resort. Kami kesini sebenarnya bukanlah di rancang. Kami sebenarnya ada misi yang lebih penting iaitu memenangi RM 20,000 pertandingan memancing di MAEPS Serdang. Di atas kegagalan Ferry Patin untuk menepati masa, kami gagal untuk mengikuti pertandingan tersebut. Di sebabkan itu jugalah, kami merayau-rayau mencari lokasi untuk memancing dan akhirnya kami terjumpa HM Eco Resort ni.

Bayaran yang di kenakan adalah sebanyak RM 20 untuk sebatang joran selama 4 jam memancing. Disebabkan panas terik, kami tidak berjaya mendapat habuan pada hari tersebut. Pun begitu, kami akan kembali ke HM Eco Resort ini pada sebelah malam, kerana menurut pemancing di sini, kebiasaan ikan di sini makan pada waktu malam. Jadi kami akan kembali untuk menawan kolam ini di lain hari.

Ferry Patin berposing dengan muka yang tension kerana umpan nya belum di jamah ikan di bawah panas terik matahari yang membakar.

Hazly Toman tetap maintain berposing dengan Rod "Intima" dan Reel "Abu Garcia" nya.




No comments:

Post a Comment